slide layer

copyright

تب خال تناسلی چیست؟؟

تبخال تناسلی یکی از انواع شایع بیماری های مقاربتی بوده که هم زنان و هم مردان را می تواند آلوده نماید. ویژگی های تبخال تناسلی درد، سوزش و زخم در نواحی تناسلی می باشد البته خیلی از افراد آلوده به ویروس ،نشانه ای از خود بروز نمی دهند، بااینحال همه افراد مبتلا حتی اینکه نشانه ای نداشته باشند، می توانند شریک جنسی خود را آلوده نمایند.
ویروس تبخال تناسلی نوع ۲ عموما باعث بوجود آمدن تبخال می شود. این ویروس از طریق ترشحات دهان و ترشحات آلت تناسلی منتقل می شود.
ویروس تبخال تناسلی نوع ۱ عموما برروی دهان و لب تاثیر گذاشته و باعث آفت و تاول در این ناحیه می شود.
عوارض تبخال تناسلی
سایر بیماری های تناسلی – این بیماری خطر ابتلا به سایر انواع بیماری های تناسلی از جمله ایدزرا افزایش می دهد.
آلوده کردن نوزاد – نوزادانی که از مادران آلوده به این بیماری زاده می شوند، می توانند آلوده به این عفونت شوند. این آلودگی ممکن است باعث آسیب های مغزی، کوری و یا مرگ نوزاد شود.
هدغ از درمان تبخال تناسلی
بهبود زخم ها در ابتلااولیه
کمک به کاهش شدت و مدت زخم های آینده
کاهش بازگشت زخم ها
کاهش خطر آلوده کردن دیگران
داروهایی که برای درمان این بیماری استفاده می شوند، شامل خانواده آسیکلوویر میباشد. انتخاب نوع دارو، مصرف دارو و نحوه درمان بسته به نظر پزشکتان و شرایط شما می باشد. بعضی اوقات که شدت بیماری افزایش یافته باشد، میبایست فرد برای مدتی در بیمارستان بستری شود.
درمان خانگی این بیماری شامل اجتناب از پوشیدن لباس زیرهای نایلونی و یا ساخته شده از مواد مصنوعی، اجتناب از لباس زیر های تنگ، آرام تمیز کردن زخم با آب و صابون و دوش آبگرم می باشد. این درمان های خانگی می توانند، باعث کاهش درد و شود.
پیشگیری از ابتلا به تبخال تناسلی
اجتناب از رابطه جنسی پرخطر، استفاده از کاندم و اجتناب از رابطه جنسی با فرد آلوده از راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می باشد. استفاده از کاندوم کاملا فرد را مصون نمیکند.
توجه: از آنجاییکه این ویروس خارج از بدن زنده نمی‌ماند، بنابراین آلوده شدن از طریق ارتباط با وسایل استفاده شده توسط فرد آلوده تقریبا غیرممکن می‌باشد.